Pages

Thursday, December 08, 2011

Perfect couple.

Perfect couple?There is no such thing...Couple who is perfect for each other?There might be....

Perfect-Sempurna...kesempurnaan ni adalah satu benda yang sangat besar untuk dinilai.Sebab takkan ada flaw atau kepincangan dalam sesebuah kesempurnaan.Perfect couple yang lebih mirip kepada pasangan yang sempurna dan serba lengkap.Cantik,hemsem bergaya dan sekali pandang orang dah kata mereka itu bahagia just melalui luaran sahaja.

Macam panda di atas...nampak bahagia bukan?Tapi apa yang berlaku di antara mereka..siapa tahu...mungkin mereka selalu bergaduh kerana rebung...atau bergaduh sebab siapa lebih comel. Kita tak boleh menilai sesuatu melalui luaran yang nampak indah semata-mata.
Dalam sesebuah relationship ada pro dan kontranya. Sebagai lelaki, freedom anda perlu diturunkan sedikit.Maksud aku freedom untuk berdampingan sewenang-wenangya dengan mana-mana wanita.Trust me..even se'cool' mana pun atau sesempoi mana pun GF anda..Mana-mana perempuan pun tak suka BF dia berdampingan dengan mana-mana wanita sebebas-bebasnya...Bagi wanita juga begitu..memang sikap cemburu itu perlu ada.Cemburu untuk mempertahankan hubungan.Bukannya cemburu untuk menghalang pasangan anda bersosial.Part pro nye pulak dalam relationship adalah everytime korang ada feeling yang perlu dikongsi, korang always ada dia.That's the beauty of it.Banyak lagi tapi aku nak teruskan dengan part kesempurnaan tu.

Couple yang perfect untuk satu sama lain? Perkara itu dicapai apabila seseorang lelaki dan perempuan tu melengkapi satu sama lain dengan baik.Mungkin kadang-kadang bagi orang lain mereka tidak sesuai dalam beberapa segi.Tapi orang selalu menilai perangai mereka dalam komuniti.Macam contoh dalam sesebuah persahabatan.Mungkin si mamat A ni selalu panas baran atau cepat naik angin.Tapi bila dia bersama si gadis B ni, si B dapat meredakan dan menahan sikap tersebut even si kawan-kawan A ni takleh terima.Majoriti akan berkata..."Macam manalah si B tu..boleh pulak dapat mamat macam si A...cepat baran..." Takde hak untuk kawan-kawan berkata begitu sebenarnya..Even aku sendiri admit kadang-kadang buat penilaian macam tu jugak...Truthfully?Hanya couple itu sahaja yang tahu sama ada mereka sesuai atau tidak dalam hubungan mereka.From their heart...by living day by day and connecting...they will see what they feel exactly and know if it is working or not between them...

Agak sukar nak percaya daripada orang yang sekarang takde relationship..tapi trust me, I've been in some of it.Bila kita berhubung and mengambil tahu sebanyak mana tentang peribadi pasangan kita itu..lambat laun kita akan tahu probability untuk our relationship to work out..kita sendiri tahu sesuai atau tidak bila bersama.Before this, I have some trust issues in my past relationship. So aku agak berhati-hati dalam memilih dan agak mementingkan kejujuran seseorang terhadap aku.Penilaian dari luar kadang-kadang banyak mempengaruhi sesuatu hubungan.Tapi just ambil yang positive je daripada nasihat-nasihat tu.Part negative korang janganlah ambil sangat sebab if you care much, you'll know a lot better about your partner.

Sori agak Fadzilah Kamsah sikit dalam post ni,tapi ni berdasarkan pengalaman.
*P/S:I've been rejected a lot so I'll pretty darn sure about heartbreak also.haha

No comments:

Post a Comment