Pages

Thursday, December 29, 2011

AbuuuuuuuuuuuuKiTT!!

Siapa yang pernah main game Street Fighter dulu? Best wooo...Sekarang cuti sekolah yang agak membosankan sebab aku jarang ke mana-mana tambah pulak musim hujan. Macam-macam idea keluar contohnya buat blog ni. Lepas tu layan movie and series berlambak-lambak sampai muak. Then aku revisit game-game macam ni. Semuanya bermula bila aku copy emulator game masa aku tidur di UPM hari tu, aku jumpa dalam laptop member aku Syed, emulator Kawaks 1.59 yang boleh main game SNK, Neo Geo dan sezaman dengannya. Dalam tu just ada satu rom je,(rom tu adalah game tu yang dah dicodingkan supaya boleh main dekat komputer).

Bila tengok emulator mula la aku teringat game lama-lama yang rindu sangat aku nak main macam street fighter, king of fighter, metal slug, soccer brawl, fatal fury, mega man dan banyak lagi. Lepas tu tengok dalam folder si syed tu just ada satu je.Metal Slug.Layan je lah, at least ada. Balik rumah aku terus bukak and main sampai habis. Seronok rasa, siap ulang-ulang. Then timbullah idea untuk mendownload rom-rom lain. Aku bukak google dan cari banyak game. Tapi yang lecehnya bila dah download and try main, tak boleh. Maybe sebab tak compatible. Yelah kat internet ni macam-macam benda ada, tak semestinya compatible dengan emulator yang aku ada. Last-last aku download emulator lagi satu untuk main.




Terry Bogard bantai Athena dalam KOF

Ken bakor Ryu!

In the end game yang aku dapat cumalah Street fighter,king of fighter,soccer brawl, dodge ball dan metal slug. Kira ok lah tu, aku rasa dah syok dah main. Hari-hari "Abboookittt"(sebenarnya Hadooken!) dalam Street Fighter guna Ken atau Ryu, atau guna Power Dizer guna Terry Bogard. Memang masyukkk..Try la ;) It's fun to be a 8 yeard old boy again ;)



No comments:

Post a Comment