Pages

Thursday, December 08, 2011

Kelakar itu positif.


Kalau anda ada group atau geng kawan-kawan yang besar, at least sorang mesti ada yang jenis trouble-maker atau solution person dan mesti jugak seorang yang funny head atau kelakar.

Bila ada masalah mesti kita cari yang jenis macam orang yang matured dan very reasonable.Kalau kita nak buat sesuatu yang jahat..eh..nakal kita akan suruh trouble-maker ni buat dulu. And kalau kita nak have some fun atau depressed, the best way is hangout with the funny head.

Mungkin orang yang kelakar ni adalah anda, tapi orang kelakar pun ada jugak masalah kan? Bila jenis macam ni, selalunya mereka jenis jarang mempamerkan masalah mereka dan lebih suka berjenaka walaupun dalam keadaan yang sangat teruk.Kalau marah pun selalunya kejap je dan cepat berbalik semula kepada mode jenaka.Kenapa?Sebab orang macam ini akan susah untuk menjadi serius lama-lama.Dan orang macam inilah yang lebih ramai wants to hang out and easy going.

Sebenarnya, berjenaka atau membuat kelakar ni positif, tapi bertempat dan sesuai dengan keadaan.Tak salah untuk bergembira selalu, tapi still ada batasnya.Bergurau senda, menganjing,mengejek..itu semua form of lawak yang selalu dipraktikkan dalam golongan kawan-kawan especially lelaki.That's why orang lelaki ada sense of strange bonding between them..Mereka takde lah nampak macam rapat mana..tapi bila ada event atau mereka bersama-sama...elemen kelakar inilah yang akan menyatukan mereka. That's also a way for people to bond and joined a new group of friends.Lagi kelakar mereka boleh buat, lebih cepat mereka dapat blend in dan berkawan.

Elemen ini juga semula jadi...so takde lah kena berlatih ke apa.It will naturally came out.Aku juga mempunyai tendency untuk mengarut dan mengeluarkan stupid jokes sometimes sebab bagi aku, benda tu fun dan boleh merelease tension.So don't afraid to unleash your humor side..just go on and get along ;)

You can make fun of your friends but do more to have fun with your friends.~

No comments:

Post a Comment