Pages

Monday, December 19, 2011

Badan Longuh, Hati Gembiro(edisi negeri Sembilan)

Gabungan team veteran dan senior


Masa main dengan team Veteran(merah) dari kiri abang Ujang,abang Kobau,saya yang baju masuk dalam short sebab besar sangat baju gelebeh dan abang Azli.


Sampai di rumah tepat jam 8 malam tadi, aku terus terbaring.Melihatkan calar-calar di tangan aku sebab game semalam.Aku puas hati.Oh ye, Jumaat hari tu aku buat entri ringkas tentang perjalanan aku ke UPM Serdang.Aku tidur di sana sebab nak gerak dengan junior sekolah aku dulu.Aku lepak di bilik member aku Syed yang banyak membantu.Sabtu paginya aku gerak ke Seremban menaiki komuter pastu menuju ke Padang SMK King George V.Di situlah berlangsungnya kejohanan tahunan “NS CLOSE” di mana alumni dari semua sekolah ragbi di Negeri Sembilan bersaing.Ada dua kategori iaitu Veteran dan Senior.STJ menghantar dua team(STJ A dan STJ B) untuk kategori Senior dan satu team untuk Veteran.

Aku asalnya bermain dengan team Senior tapi lepas tu team Veteran tak cukup orang, aku pun join sekali main dengan team veteran.Syoknya bermain dengan team veteran adalah even semuanya berumur dan dah retired dalam ragbi, tapi masih mempunyai skill dan intelligent level yg tinggi dalam game tersebut.Aku banyak belajar dalam satu hari tu.Mana taknya, ada current captain untuk kelab terkemuka NS Wanderers iaitu abang ‘Kobau’ atau Mazuri, lepas tu ada lagi pulak bekas scrumhalf kebangsaan yang pernah bermain di Sukan Komanwel, abang ‘Ujang’ atau Farid Abd Rahman. Game pertama aku main untuk STJ A tidak bermula dengan baik.Kami kalah.Lepas tu masuk team veteran pulak, aku terasa macam jauh betul level aku ni nak capai tahap sama dengan dorang.Even dorang dah lack of speed sebab dah berumur, tapi pengalaman sahaja dan buat aku kagum.Sangat syok dan bertambah ilmu aku dalam memahami game ni dengan lebih baik.Kami menang dalam game tersebut.

Setelah mengharungi beberapa game(rumusan ringkas), akhirnya di pusingan final veteran, kami bertemu dengan team tuan rumah, KGV atau King George V.Kami tewas tipis 3 try berbalas 2 try.Untuk kategori Senior, team STJ A pulak tumpas awal namun STJ B menebus dengan memasuki final bertemu favorite kejohanan Sekolah Datuk Abdul Razak(SDAR). Namun mereka pun tewas jugak di final.

Apa yang buat aku puas hati adalah dapat bermain ragbi sampai penat dan dapat jumpa senior2 otai serta kawan-kawan lama.Plus dapat main sekali pulak tu,gila syok.Pengalaman macam ni memang sukar dicari, InsyaAllah ada event lagi aku akan pergi selagi takde sibuk dan ada masa.Aku suka sport ni, even aku pun dah rasa kurang dalam segi permainan aku, aku nak teruskan sebab aku dah main benda ni lama.Rasa seronok tu masih ada.Selagi aku mampu, aku akan main.Dekat IPG jarang dapat peluang main sebab macam-macam faktor.Kadang-kadang sedih gak tapi event macam ni lah yang banyak bantu aku ketepikan rasa sedih tu.Apa-apa pun, belajar tetap belajar,main tetap main.Yahaa!

No comments:

Post a Comment