Pages

Sunday, January 22, 2012

The team I miss the most.

Masuk tahun ni, dah 12 tahun aku main sukan menarik ni. Since aku mula berpindah ke negeri Sembilan masa darjah 5, aku dah terjebak dengan sukan ni. Arwah abah pun bagi aku main benda ni rather than bola sepak. Aku pun tak sure kenapa. Maybe dia ada sebab tersendiri. Tapi aku rasa kalau aku tak masuk sekolah menengah aku tu, STJ, aku maybe takkan further my lesson in playing this gentlemen sport. Bukan STJ je, if aku masuk mana-mana sekolah menengah yang ada base rugby yang kuat, aku mungkin akan terjebak sama. Ada some sort of magnetic attachment kat situ..cewah.haha.. The team I miss the most is my batch team. Batch 0206, why? We played together for 5 years..that's why.

At the Sains Selangor tournament U-16(2005), Cup semifinalist, Lost to Bandar Penawar Sports School.

Dari lah zaman form 1 sampai form 5, memang macam-macam benda berlaku dalam team ni. Suka duka, perit derita semuanya sama-sama. Aku teringat kalau ada game di luar, mesti semuanya excited. Malam sebelum game masing-masing merayau cari kelengkapan. Kalau ada yang takde short tu,carilah malam tu. Takpun but, bandage, tape atau apa-apa sahaja yang diperlukan untuk game keesokannya. Masing-masing semangat. Training pun masing-masing buat the best sebab nak menang. Masa tu memang semangat persaingan agak tinggi. Plus, we tried our best to match our school's reputation, one of the best in Negeri Sembilan. Tapi of course the funny memory is main kat Seremban mesti balik singgah makan di satu tempat kat Ampangan. Memang best makan kat situ, then dah habis mesti smoker-smoker gi 7E berhampiran situ untuk beli stok rokok. Tapi cover la dengan cikgu kan.Hehe.Kelakar betul.

My first game with this team is when I was in form 2, we played a friendly match against SMK Juasseh. We won with almost 100 points, and why I remembered this so much? I opened the scoring account. Memang happy sangat that time, tapi kena potong sebab senior a.k.a our coaches jerit "jangan hepi dulu, tak habis lagi!"..hehe..betul jugak. Kitorang terlebih excited kot masa tu padahal game tak habis lagi. Maklumlah, our first time. Haha. Then, in the same year, we went to Sains Selangor Open where we played in the U-14 category. Malangnya kami tidak berapa perform di sana, maybe sebab kami just berapa game dan terus melangkah ke tournament besar macam tu.

Masa berlalu dengan cepat, kami bermain tahun demi tahun. The unlucky part about my batch team is the big tournament is always held at our school. Aku sangat nervous main di hadapan penyokong yang aku kenal. Macam rasa tak best jek. Tapi still, aku geram kenapa lah asyik main game besar di tempat sendiri. Lepas tu mesti tak menjadi sangat. Tahun 2004, MSSNS kat sekolah aku, kitorang dapat Semifinalist untuk U-15. SBP 10's(tournament melibatkan semua sekolah asrama penuh di Malaysia termasuk Sabah Sarawak) juga kat sekolah aku. Dapat masuk Bowl je. Then MSSSNS U-18 pun kat sekolah aku the year later. Pun sampai Quarterfinalist je.Haih..jam betul kepala masa tu.

Bila tournament luar, kami agak menjadi. Tu yang pelik sikit. Bila Sains Selangor U-16(2005), kitorang menang dengan tuan rumah(masa tu tuan rumah memang top la, Sains Selangor) di Quarter finals. Then kalah semifinal dengan Sekolah Sukan Bandar Penawar.Hehe no wonder la kalah dengan diorang ni. Then masa tournament Piala Tunku Naqiyudin, kitorang jadi runner-up. Lepas tu di NS Royal 7 Malaysia 2006, kitorang did very well against the likes of Melayu Singapura team(menang), Al-Islamia South Africa College(seri) and Sekolah Sukan Bandar Penawar(kalah). Then kami masuk final kategori shield dan menang dengan Kolej Sultan Abdul Halim, Kedah. Alhamdulillah, kami menutup zaman form 5 kami dengan kemenangan piala.

Bila 1st time masuk ke IPG, tengok je kawasan padang takde tiang ragbi, agak membuatkan aku down. Tapi the next year, dengan kemasukan Junior, aku tubuhkan team ragbi. And until now, kitorang dah ada Piala Johan Spoon di IPG Raja Melewar dan Naib Johan Plate di IPG Ilmu Khas, kedua-duanya di tahun 2010. Tahun 2011 kami tak dibenarkan main kerana pihak atasan. Tahun ni final year aku, harap-harap dapat pergi tournament antara IPG. Bila kekangan banyak nak main ni la aku rasa... sangat rindukan zaman-zaman itu...

No comments:

Post a Comment