Pages

Friday, January 27, 2012

Goodbye home, I'll be back;)

Haiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......Hahaha.Saje je..sebenarnya aku agak rasa tak best sekarang.Padahal masuk tahun ke-5 dah aku belajar kat Lipis tu, tapi asal nak balik je rasa tak syok. Hehe. Esok aku akan berangkat pulang ke Kuala Lipis, balik hostel kemas barang, lusa berangkat ke rumah sewa di Raub. Untuk apa? Semestinya untuk praktikum yang ke-3 berlangsung selama 3 bulan di SK Mahmud, Raub, Pahang. Sekolah yang terletak di bandar Raub dan mempunyai lebih 500 orang murid. Uniknya, ini adalah All Boys School. So, aku agak shocked mula-mula tau sebab tak pernah tengok sekolah semua lelaki.haha

Bye Segamat.... ... .... ... ...

Aku baru je lepas kemas barang, layan Running Man jap, lepas tu online. Agak bosan, siang tadi aku isi masa lapang dengan pergi servis kereta mak aku. Ramai orang sebab kedai Proton tu baru buka hari ni, so aku duduk di situ dengan t-shirt ragbi dan three quarter walhal yang lain semua sudah bekeluarga membawa anak isteri dan sebagainya. Nape diorang suka bawak ramai-ramai eh?Aku pun tak sure. Tapi nampak la macam aku masih bujang, konon dah bekerjaya lepas tu isi masa lapang dengan servis kereta padahal kereta mak aku.Hahaha.Takpe, next time it's my turn to have one and handle this situation this time with my own.

Aku habiskan masa lepas tu pusing-pusing di bandar Segamat. Gi kedai handphone buat-buat tanye harga blackberry dan iphone serta samsung galaxy tab, konon macam nak beli. Sambil tanya,test pegang pulak. Buat-buat macam nak lepaskan bagi cina yang jual tu takut dan simpan cepat-cepat dalam glass tu balik. Aku tersangat bosan, gi pasar raya. Jalan-jalan gi tengok frozen food section.Habiskan setengah jam kat situ belek-belek sayur, ketam, ikan. Tapi hapah satu hape pun tak beli. Aku memang suka begitu. Merayau tanpa arah tujuan. Usik semua benda. Saja nak habiskan masa kat bandar Segamat. Hehe.

Bila tinggalkan rumah ni , mesti rasa down kejap. Yelah, mak aku sorang kan selalu. Tapi kali ni aku lega sikit sebab abang aku dah kerja di Segamat dan adik aku pun cuti sebulan untuk budak-budak YU(U). Aku macam selalu risau, sebab mak aku jenis...selalu pretend to be okay eventhough she's not. Selalu jadi kuat untuk anak-anaknya. So..aku harap dia ok dan takde pape and takdelah rasa sunyi sangat since abang aku ada kat rumah. Cuti bulan 3 nanti pun taktau berapa lama aku boleh balik dalam seminggu tu memandangkan aku ada plan lain ke Terengganu. Kawan aku kahwin, pertama dalam batch. Agak rapat, so memang kena pergi...tapi takpe, sepanjang minggu ni aku tak gi mana-mana yang jauh, aku khaskan untuk duduk rumah je. That's my way of thinking.hehe

Anyways, aku harap semuanya akan berjalan lancar lepas ni. Dengar kata naik sekolah nanti dah ada kerja menanti kami guru-guru praktikum.So....kenalah terima. Hehe, demi menjadi guru yang baik kelak, memang perlukan latihan mental, fizikal dan emosi. Ok, challo.Bye Segamat, Bye Rumah, Bye Mak, I'll be back!

No comments:

Post a Comment