Pages

Friday, December 07, 2012

Great drink, save more :)

Sebagai peminat tegar 'ice lemon tea', minuman refreshing yang menyegarkan tekak anda di kala hari panas mahupun hujan, aku selalu membelinya lebih-lebih lagi kalau kat hostel. Kalau kat rumah ni dah kurang la sebab takkan asyik nak beli je kan. Kebetulan last week aku bertugas membeli barang-barang dapur di pasar raya berhampiran. Cari punya cari, belek punya belek, tengok list, pergi part frozen, part sayur, boleh kata semua la. Then aku terjumpa satu partisyen di bahagian paket-paket kopi, teh dan sebagainya. Kuning menyala, tertarik saya.

Lipton Ice Tea Litro Pack
 

 Aku tengok kat kotak tu, tulis lipton ice tea,lemon flavor, pek litro. Aku fikir eh senang ni nak bancuh, kalau nak minum je bancuh macam nescafe three in one. "Eh mudah ni.." lalu aku pun masukkan dalam troli. Bila sampai rumah, malam tu aku try la nak buat. Then, alamak....besar gedabak dia punya paket dalam satu kotak tu. Ada 5 je. Memang untuk bancuh sekali 1 liter punya. Mula-mula rasa leceh. Aku tangguh dulu. Besoknya aku haus, rasa nak buat la  pulak. Then aku try bancuh..Keluarkan botol air/jag yang boleh letak dalam peti ais, bancuh 1 paket dalam tu. Pekat sebenarnya, so korang boleh buat 1 1/2 liter, cuma tambah gula sikit.

Voila! 1 jug of thirst quencher


Sekali buat boleh tahan 4 or 5 hari, letak je dalam peti ais. Kalau aku dah sejuk tu letak ais dalam cawan/mug, tuang. Perghhh memang best. Masa bancuh korang boleh tentukan nak manis ke, nak kurang  ke terpulang. Tapi yang penting puas hati. Kotak ni between rm5-6 je tak silap aku and dalam tu ada 5 pek litro (1 pek untuk bancuh 1 liter). So quite great value for a nice drink. Less calorie too :)

No comments:

Post a Comment