Pages

Wednesday, December 05, 2012

I'm Batman.

Genap 5 hari berturut aku tak tidur sampai Subuh. Well, memang ini adalah salah satu cara aku tak terlajak Subuh. In a way. Sebab nak harap aku tidur pukul 2 ke bawah..memang susah la.. Plus aku susah bangun. Lately sleep eluded me.. I don't know why. Maybe my biological clock had messed up. Aku dah berapa kali rasa tak sure pukul berapa aku patut tidur. Nak disiplinkan diri? Pukul 1 kadang-kadang aku dah try baring. Tapi tak boleh lelap. Kadang-kadang sampai pukul 3,4 mata aku segar lagi. Aku pun dah jarang minum nescafe sekarang. So aku tak tahu, maybe aku dah terbiasa macam tu sejak sekolah menengah.

Masa sekolah, balik dari asrama.. cuti mesti rasa nak tengok tv je..Tapi masa tu abah aku akan menguasai ruang tamu dan memicit-micit remote menonton discovery channel atau berita atau channel arab. Kalau hujung minggu dia bukak bola baru aku pergi ke situ. Takut wo, abah aku garang dulu. Takde sape berani pergi depan tukar channel masa dia tengah tengok. Kalau siang dia pergi kerja, adik-adik and mak akan tengok tv tu. So masa aku? Aku mengambil langkah pukul 12.30 malam baru start tengok TV. Hinggalah ke subuh, lepas tu jogging kat tepi-tepi estet tu. Start daripada hari tu, automatically aku akan rasa nak tengok TV time-time macam tu. Sebab selalu aku tengok Travel Channel dan AXN. Favourite aku masa tu adalah CSI, Leverage, Chuck dan segala macam lagi. Selalunya disiarkan jam 9-11. So waktu itu aku tak berpeluang tengok sebab abah aku tengok channel lain.

So what do I do? Astro biasa akan ulang cerita tu jam 12.30 onwards. So masa tulah baru aku boleh rileks tengok tv sorang-sorang tanpa gangguan. Hehe. Dan itulah kadangkala hobi baru aku bermula. Kalau boring aku main dengan kucing, takpun menghuru-harakan dapur, atau keluarkan kura-kura masukkan dalam besin dan main, dan yang paling pelik adalah keluar jalan-jalan malam kat dalam estet tu tengok bulan bintang. Lawa doh..hehe. Kalau kucing aku hilang tengah malam pun aku sanggup cari dalam kebun-kebun sawit tu, aku pun tak tahu kenapa. Aku jadi lively pada waktu malam since then.

"I'm Batman" *Suara garau

No comments:

Post a Comment