Pages

Sunday, November 11, 2012

TAMAT PENGAJIAN 5 TAHUN SETENGAH~

Woohoo. Post ni aku extend, patutnya Isnin lepas aku dah post. Exam terakhir aku iaitu paper PSS 3114 Wacana dan Masyarakat merupakan paper terakhir aku selama 5 tahun setengah menuntut di IPG. Lama tu, macam budak medic dah. Apa pun aku lega dapat menghabiskan exam tersebut, menunjukkan bahawa tamat sudah segala jerih perih, penat lelah menelaah pelajaran selama 5 tahun setengah di tempat yang sama. Tak perlu lagi menulis karangan setiap kali exam kadang-kadang ada yang kena buat 4 karangan sampai lenguh tenggelam daging ibu jari aku menekan pen untuk menghasilkan karya gebang di lembaran jawapan. Akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Woohoooo!


Namun begitu, selepas paper tersebut kami semua pelajar semester 8(akhir) diminta tunggu di dewan peperiksaan. Kemudian, pihak Jabatan Hal Ehwal Pelajar  mengumumkan tentang prosedur baru penempatan guru, yang tidak certain lagi seperti yang kami jangka. Kami perlu mengisi borang, isi segala pencapaian dan kena tunggu dipanggil interview. Satu proses yang agak panjang dan memang 'jackpot' kena pulak kat batch kami cohort ke-3 ni. Kemudian bila aku lihat wajah rakan-rakan, masing-masing sugul. Yelah mana taknya siap pegawai HEP tu pesan lagi suruh cari kerja lain dulu. Memang perkara ini tidak dijangka dan amat mengecewakan. Malam tu sepatutnya disambut dengan kemeriahan habis belajar tidak kelihatan. Masing-masing tak berapa nak ceria seperti yang sepatutnya. Aku pula lebih happy habis exam, haha suka sangat habis belajar.

Apa-apa pun diharap kami semua dapat dipostingkan nanti. Aku lebih terfikirkan kenangan 5 tahun setengah di sini, kenangan yang awesome menyemat di sanubari.Cewah. Memang banyak memori di sini, suka duka semua ada. Semasa study week pun aku sempat membuat tradisi 'karaoke exam' untuk menghilangkan tensen. Memang every semester kami buat ni seramai 3 orang, selalunya amek pakej 3 jam (12-3 petang). Memang habis suara hahaha.


Antara lagu yang aku rasa paling sesuai aku nyanyi. Nak nyanyi lagu-lagu mainstream zaman sekarang memang sumbang hahahaha!

No comments:

Post a Comment