Pages

Saturday, November 24, 2012

Number faveret.Korang mesti ada kan?

Salam and good....(tengok jam)..morning! 4.00 am aku menaip blog.Bosan, baru lepas layan Man VS Food di Travel Channel. Bosan sungguh.Semenjak dua menjak ni aku menjadi penanam anggur yang berjaya. Hanya duduk di rumah bergoyang kaki tidak membuat apa-apa. Menarik dan rileks sebenarnya, rehat, tidur, makan, berguling. Tapi yang tak bestnya akan cepat bosan plus takde fulus. Pembaharuan yang ada dalam hidup aku baru-baru ini ialah aku terjebak dengan menonton 'Family Outing'. Sebuah rancangan 'variety' Korea Selatan yang merupakan keluaran stesen SBS sebelum 'Running Man'. Menarik jugak konsepnya. Tapi aku bukan nak fokus cerita pada siri tu, sebab aku harap korang dapat tengok sendiri kelawakan dan kespontanannya. hahaha.

Post aku kali ini nak timbulkan pasal topik nombor kegemaran. Tak kisahlah pada jersi ke, pada motor ke kereta ke, pada nombor rumah sendiri ke, tapi aku pasti setiap orang ada kecenderungan pada memilih satu-satu nombor itu. Contohnya macam lelaki. selalunya jersi lah jadi platform untuk melihat pada nombor yang digemari. Macam aku, obviously number 7 since sekolah. Aku akan prefer number tu every time, every game (kecuali senior dah ambil nombor tu, so mengalah). Kalau main bola untuk sekolah, coach Cikgu Kang Hook Tiang, pasti akan berkata "haaa.yang pakai jersi no 7 dengan no 9 kena perform" sebelum game. Tekanan jugak sebenarnya. Haha. Aku minat sebab aku rasa nombor ni best dan ada jugak pengaruh-pengaruh atau anasir luar yang membuatkan aku 'tertangkap dengan nombor ini.

Antaranya, yang paling awal ialah David Beckham. Korang tipu lah kalau tak kenal. Kalau tak kenal pun mesti sebab memang tak minat sukan atau tak pernah ambil tahu langsung. Beliau adalah bekas kapten skuad bola sepak England dan sekarang menghabiskan sisa kariernya di Los Angeles Galaxy. Pernah beraksi bersama Manchester United, AC Milan dan Real Madrid. Gempak dia ni. Memang legend. Dan dialah yang aku  nampak kehebatan memakai no 7 itu. Pakar set piece dan hantaran, walaupun aku memang 'lari' gila dari cara dia main, tapi he's one of my early idols.


Hensem kan? Tapi aku suka tengok ability dia in the field.


Selain tu jugak, aku meminati penyerang Spain dan Barcelona sekarang...David Villa. Pemain serangan yang boleh beraksi di posisi sayap dan penyerang tengah. Ha yang ini memang aku try imitate kat sekolah menengah. Masa tu orang lain tak nampak dia lagi, tapi aku dah rasa yang dia ni akan jadi 'star' nanti. Running boleh, shooting boleh, set piece boleh...Itu yang aku minat. Dan siap masa form 4 aku start simpan macam janggut yang kat bawah bibir tu konon nak bagi sama hahahaha bodo kan?Diam.

David Villa - Top Scorer Euro 2008

Ragbi is my main sport. Actually dalam international scene, number jersi setiap player adalah mengikut posisinya. Kalau level dalam Malaysia ni, takdelah strict sangat tapi kalau international teams, memang mereka akan organise jersi player ikut posisi. Kalau aku suppose aku pakai no 10(ikut position) tapi aku dah tak suka, dan aku membuat suka hati aku memakai jersi ragbi sekolah no 7 jugak. Tapi kalau takde, or senior dah ambil, aku berpaling arah pada 2nd choice aku iaitu no 11 sebab rugby legend, Jonah Lomu used to wear this number :). Kalau sekarang aku memang tabik respek pada kapten All Blacks Richie McCaw yang bermain di posisi number 7(flanker) itu. Bukan sebab nombor saja, tapi memang dia ganas dan paling fit dalam team. Great leader.

Richie McCaw - current All Blacks Captain no 7

The Legendary Jonah Lomu. Berat l20 kg lari 100 meter 10.8 saat langgar korang. Takut?

Pasti korang pun ada nombor faveret kan? Mesti ada sebab-sebab tertentu. Kalau takde cuba selidik hehehhe :P

No comments:

Post a Comment