Pages

Saturday, September 22, 2012

Doodle Man.

Before this, aku menggunakan nickname yang diinspirasikan dari legenda kicker '60-yard Magnum' iaitu Takekura Gen@ Musashi dalam komik eyeshield21. After a while, aku rasakan aku perlu nickname yang lebih sesuai dan kena dengan perwatakan atau sikap aku. So secara tak langsung, 'Doodle Man' menjadi pilihan. Kenapa ?

Pintu bilik lama
Lukis bosan2
Untuk hantar model subjek matematik. Tak suka tgk kotak kosong






Well, yep aku adalah insan yang tidak lekang dengan sifat menconteng. Oh ya, aku rasa tak pernah lekang dari mana2 kelas yang aku gunakan mejanya dari hasil tangan aku. Walaupun lukisan yang tah hape2, aku tetap suka melakukannya. Kalau benda ini adalah jenayah, mungkin aku telah disumbat dalam penjara dan menjadi idola gangster2 sambil boleh mengetuai kawasan di penjara. (Jauh sgt imaginasi ni). Aku juga sering memastikan ada kertas yang boleh diconteng serta marker pen atau pen dakwat hitam, pensel pun aku lenjan juga untuk menyonteng apa yang aku fikirkan. Kadang2 kasihan juga melihatkan meja yang cantik bersih licin berkilat itu menjadi lembaran untuk aku melukis benda-benda yang tak berfaedah. So aku bawalah kertas. Tapi last2 meja pun aku lenjan juga.

Sikap menconteng ini juga bukan sahaja menular ketika aku di IPG, malah sejak kecil hinggalah ke sekolah menengah. Tak percaya? Lihatlah almari lama di rumah aku. Pasti ada lukisan atau tulisan di sebalik pintu. Juga tidak terlepas loker dan meja2, bawah katil, serta dinding di sekolah menengah aku. Pasti ada karya. Kebanyakan motif contengan adalah binatang. Kerana aku tak suka lukis manusia, Kadang2 lukis pun sebab nak lukis muka kawan sebab bosan sangat. Tapi itulah...aku lebih kepada minat yang tak sihat ini dan memilih 'Doodle Man' sebagai nickname baru sebagai blogger ni.

No comments:

Post a Comment