Pages

Saturday, April 13, 2013

Serabut

Jiwa kacau? Celaru? Serabut? Biasalah tu. Memang satu masalah dalam kehidupan. Cuma cara menangani dan mengatasi masalah tu yang membuatkan seseorang boleh jadi 'gila', tak keruan dan makin serabut sampai memberi kesan pada hidup mereka. Bila benda macam ni kena kat batang hidung aku, aku sendiri tak pasti cara aku mengatasinya. Selalu aku biar je, biar biar biar biar rileks biar makan biar biar tidur biar biar, fikir kejap, biar biar last-last bila dah terkumpul tu mula la jadi tension. Dan bila tension dan tak tahu jalan penyelesaian mulalah jadi serabut gila. Sampai satu tahap, tak boleh bertenang, aku kemas bilik, susun pinggan mangkuk kat dapur. Sebab pada aku, menyibukkan diri dengan benda macam tu boleh membantu aku lupakan sekejap. Lepas tu bila baring, aku fikir balik. Ah sudah. Penatlah. Cara aku handle masalah ini perlu dikaji semula. Jangan asyik nak tolong masalah orang je, sendiri punya hati kena jaga jugak. Selalu berpesan kepada diri ini.

No comments:

Post a Comment