Pages

Sunday, April 21, 2013

Favorite comedian :)

Dalam pengetahuan umum, penggunaan perkataan "komedi" seringkali merujuk kepada ciptaan atau penyampaian kelakuan atau lakonan yang menggelikan hati atau merangsang ketawa. Satu lawak atau sketsa secara verbal mahupun bukan verbal yang mampu membuatkan audiens ketawa. Aku juga tidak terlepas daripada suka melaksanakan perkara sebegini..sebab lawak mampu buatkan orang lain ketawa sekaligus melupakan segala permasalahan dan menceriakan mereka. Aku sering dilabel 'jarang serius' dan kemuncaknya adalah pada suatu seminar or kursus ke ape tah, bila aku duduk sebelah roomate aku, kami semua peserta diarahkan untuk menulis kelemahan dan kekuatan rakan di sebelah. Bila aku baca kelemahan aku dia tulis salah satunya 'tidak serius' dan kekuatan aku juga 'tidak serius'. Untuk beberapa hari lepas itu aku cuba untuk menjadi seorang yang serius, tetapi gagal. Sebenarnya sikap suka melawak ini adalah peribadi dan selalunya terjadi secara sendiri. Namun begitu, aku masih ada orang yang aku hormat dan respek dalam bab komedi ini dan mampu membuatkan ramai orang ketawa.



Jim Carrey (51)
Terkenal dengan movie The Mask, Ace Ventura, Dumb and Dumber,
Liar Liar, Yes Man, Batman, Bruce Almighty

Steve Carell (51)
Terkenal dengan movie  Get Smart, Despicable Me, Date Night, Evan Almighty
Terkenal dengan siri TV The Office

Rowan Atkinson (58)
Terkenal dengan siri TV Mr.Bean (confirm korang tau!hehe) dan juga movie seperti Johnny English

Zach Galifianakis (43)
Terkenal dengan Movie The Hangover (1,2,3), G-Force, Due Date



Aziz Ansari (30)
Seorang stand-up comedian (pelawak pentas) dan juga memegang watak dalam movie seperti 30 Minutes or Less, I Love You Man serta siri tv Parks and Recreation

Kevin Hart (32)
Terkenal dengan Movie seperti Soul Plane, Along Came Polly, Scary Movie dan Drillbit Taylor


(Allahyarham) Tan Sri P. Ramlee, AR Tompel dan Ibrahim Din
Mereka merupakan ikon legenda lawak Malaysia yang terkenal sebagai trio Do Re Mi, lawak yang sangat bermesej dan kreatif.

No comments:

Post a Comment