Pages

Thursday, April 18, 2013

Baby memang comel...tapi...

Setiap kali ke rumah majikan aku untuk mengajar tusyen, sebelum naik ke tingkat dua(kira classroom aku kat situ) untuk memulakan kelas..aku akan meluangkan masa beberapa minit untuk bergusti dan bermain dengan anak majikan aku yang berusia 10 bulan sekarang. Baby comel ini tidaklah senang menangis dan agak mesra alam. Siapa saja yang dukung, dia tak kisah. Asalkan dia ok. Memang aku pantang jumpa baby ni, rasa nak cubit je setiap kali. Tambah pulak yang mesra-mesra alam ni. Kecomelan mereka memang membuatkan ramai manusia geram hahaha.

Sekadar gambar hiasan


Hari ini juga aku membuat perkara sama. Kacau baby itu kejap sebelum naik ke kelas. Baby itu pula sudah fasa merangkak dengan sepantas kilat dan pantang tengok pintu terbukak atau tangga. Memang dia nak pergi. Tangga pun dah power cepat betul panjat sampai atas even berjalan pun belum reti lagi. Sebelum balik tadi, aku berborak seketika dengan majikan aku. Masa tu baby tu tengah tidur dalam buaian. Dia kata baby dia ni pukul 12 malam nanti mesti bangun dah. Majikan aku yang suaminya bekerja out station selalu memang banyak jaga baby tu sorang-sorang. "Habis tu kalau dia terjaga?" tanya aku. "Dia akan buat bunyi, tapi tak nangis tapi dia mesti bagi tahu yang  dia bangun.Kena la melayan, kalau tak semua benda nak dipanjatnya". Aku tergelak je dengar, baby dia memang aktif. Tapi memang biasa aku tengok majikan aku tu punya kegigihan menjaga baby dia. Baby dia tak kacau dia, cuma dia kena alert sentiasa, kena tarik everytime baby dia terlepas jauh. Tak tambah pulak dengan pembuangan sisa-sisa, nak makan, nak minum apa semua kan. Before aku gerak keluar dari rumah tadi, ayat terakhir dari majikan aku adalah " Ko dah ada anak nanti tau la Shafiq! hahahhaa". 
........aku terdiam,cuma mampu tersenyum dan beredar dari situ. hahaha



No comments:

Post a Comment