Pages

Tuesday, March 05, 2013

Temasya Futsal Reunion Kembali!




Bagi bekas pelajar SM Sains Tuanku Jaafar batch 2002-2006, ada suatu tradisi di kalangan budak-budak lelaki di mana kami akan mengambil satu sesi untuk berkumpul dan menyepak kaki masing-masing di gelanggang futsal. Setakat ini, sudah 9 kali sesi ini dijalankan. Kali terakhir aku sebagai penganjur mengadakan event ini adalah pada Krismas 2011, selalunya setiap sem aku akan buat. Tapi memandangkan tahun 2012 ramai member-member yang menuju tahun akhir, sibuk dengan FYP, tesis dan sebagainya, futsal ini senyap seketika untuk memberikan laluan kepada mereka.

Antara edisi terawal 


Selalunya event seperti ini diadakan di sekitar daerah Seremban, kerana pada masa itu kami budak-budak sekolah suka melepak di sana. Di situlah tempat dating lah, tempat tengok wayang, tempat kenal dunia dan sebagainya. Namun begitu, aku akan mengadakan edisi ke-10 ini di tempat baru, KL, kerana kebanyakan mereka sudah bekerja, bermastautin, masih belajar, baru pindah rumah, memulakan karier dan sebagainya. So futsal kali ini akan diadakan di Sport Planet Ampang.

Selalunya lepas futsal, kami akan mencari port lepak dan mengutuk satu sama lain dan biasanya mangsa adalah rakan-rakan yang tidak berjaya hadir. Sikap ini tidak perlu diikut oleh pembaca dan ini merupakan bahan lawak antara kami. Biasalah kawan membahan kan.heheheh. Apa-apa pun harap event ni berjaya nanti dan dapat dihadiri oleh segenap lapisan rakan-rakan lelaki batch 89Clanz.

No comments:

Post a Comment