Pages

Saturday, March 09, 2013

Aktiviti bulan ini.



Ada dua event penting untuk aku dalam bulan ini. Event yang pertama ialah Temuduga untuk jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah DG 41. Aku perlu berjaya dalam temuduga ini kerana temuduga ini merupakan perkara penting dalam menentukan masa depan aku sebagai seorang guru. Oleh kerana 'posting' kami masih suram, namun prosedur temuduga ini tetap diteruskan bagi menjamin kesahan perjawatan kami ini. Oh lecehnya. Nak taknak kena pergi dan luluskan diri. Last time aku temuduga adalah masa nak masuk IPG dulu, masa tu pertanyaan semua berasaskan KBKK dan pandangan berdasarkan situasi yang diberikan. Temuduga kali ini memerlukan kefahaman yang jelas dalam pendidikan, pertanyaan melibuti banyak fakta yang perlu diBACA. Bukan GEBANG semata-mata. Itu yang aku lemah tuu..

Event kedua adik-adik sekalian ialah Temasya Futsal Reunion Batch 89 Clanz(batch SPM 2006 sekolah aku dulu). Post sebelum ini aku nyatakan kenapa setelah sekian lama tak dibuat akhirnya dianjurkan kembali dengan nafas baru, tempat baru. Harap dapat sambutan hangat seperti edisi-edisi sebelum ini. Aku juga berharap edisi ini akan menjadi medium untuk aku melepas segala tekanan yang ada dalam menghadapi temuduga nanti. Kalau temuduga tidak berjalan dengan lancar, aku sangat sangat sangat berharap futsal+melepak dengan rakan-rakan lama ini dapat membantu pemikiran aku.

Sedar tak sedar, bulan Mac sudah... Aku pun dah menginjak usia. Sungguh cepat masa berlalu. Aku pun sudah masuk 4 bulan menjadi penganggur bertauliah. Hampir 1 semester aku menganggur nampaknya. Aku harap pihak berkenaan dapatlah menguruskan urusan posting aku. Bukan  apa, degree aku ni..mana laku kat tempat lain. Sekolah je yang boleh menjadi tempat untuk degree aku ini bermanfaat.

No comments:

Post a Comment