Pages

Tuesday, March 05, 2013

Aku dah 24 yow!

Gambar seorang lelaki dewasa sedang bermain.


Pertama-tama sekali, aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat rakan-rakan yang mengewish birthday aku baru-baru ini. Setiap kali bulan Mac, hari pertama, aku akan menginjak usia. Tahun ini 010313 merupakan tarikh di mana umur aku lanjut ke umur 24 tahun. Oh tuanya. Oh mannn. Setiap kali meningkat umur, aku akan berfikir masa depan. Kononnya membuat pelbagai rancangan sesuai dengan kematangan yang sepatutnya muncul dengan peningkatan umur ini. Tapi malangnya, aku akan jadi diri aku sendiri. Let go je, rancang-rancang, tapi last-last hadapi kehidupan sehari-harian dengan biasa.

Pasang azam tu pasanglah jugak, tapi maybe bila fasa peralihan ke arah kehidupan berkerja tu belum tiba, aku still belum boleh rancang future aku dengan baik. Sepatutnya aku dah duduk sekolah dah mengajar, tapi minggu depan baru la nak interview untuk jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah. Entah berapa lama baru akan dipanggil berkerja. Nasib badan...

Apa-apa pun, aku harap umur ini dapat membantu aku menghadapi kehidupan dengan tenang, dapat melalui transisi dari 'student' kepada 'employee' dengan baik serta dapat menemui pasangan yang memahami jiwa ini (ok,yang ini optional, tiap tahun aku harap macam ni). Aku akan cuba buat apa yang terbaik untuk apa yang ada di depan mata aku, dan menjadi seorang ahli keluarga yang bertanggungjawab. Aminnn..

No comments:

Post a Comment