Pages

Tuesday, February 19, 2013

Kenduri Lagi. Lelaki pertama dalam batch 89!

Pada 17 Februari yang lalu, aku bertandang (ceh bertandang) ke majlis perkahwinan salah seorang rakan lelaki aku dari sekolah. Shuk dan pasangannya Atikah.. Perkahwinan mereka berlangsung di Dewan Masjid Putra, Nilai. Meriah jugak. Shuk ni lelaki pertama dalam batch aku yang berkahwin. Masa form 5 pun dia dalam kelas duduk belakang aku je. Dia ni banyak pen dakwat cair, aku selalu pinjam sebab lawa. Lagi2 kalau nak tulis surat bahahaha. Oh ye, malam sebelum majlis perkahwinan dia ni..aku dapat info yang budak lelaki geng2 ramai jugak yang datang. So aku pun deal dengan sorang lagi batchmate yang tinggal di Gemas, nak bawak dia sekali ke Nilai. Batchmate ni pulak memang tak pernah jumpa geng2 ni dari sekolah lagi, event futsal buat banyak kali pun tak pernah datang. So aku bagi teka-teki kat budak2 ni di facebook tentang kehadiran tetamu misteri ini..semua tak dapat teka.hampeh.

Aku belajar dari kesilapan kenduri yang lalu, kalau aku nak sampai 'on time' dan terus huha-huha dengan budak2 ni tanpa rasa awkward(kalau sampai awal, budak2 perempuan je ramai haha), mereka(budak2 laki yg kamceng) ni memang datang lambat. So aku pun gerak lambat dari rumah dan ambil member ni sekali. Pukul berapa kami sampai di majlis tu? Pukul 2.30 hahahaha. Memang ramai budak-budak ni dah ada. Terus lepak berborak. Lauk pun dah habis. Bila pukul 3 lebih, ada lg sampai geng2 ni. Masa tu jadi lagi meriah borak tak ingat dunia. Kebetulan, family Shuk ni suruh masuk makan pada yang belum makan. Aku pun join sekali sebab masa sampai lauk kat khemah luar dah habis and makan dengan budak-budak ni.

Ini sedikit sebanyak sedutan dari majlis tersebut. Credit to kamera Udin.

Antara member baik, Wukong dan ehem. Tak lama dah ni.
Jomput-jomput bersama batchmate kaum ibu
Masa ambil gambar bersama mempelai.Ce teka mana penulis.

Masa budak-budak ni pun baru sampai. Makan kat dalam beb.

Bersama rakan bakal guru yang juga sedang menganggur.
Bersama Kilat dan Gapan.
Lepak kat As Salam Bistro pulak.


Lepas abes majlis, kitorang pun cari port lepak. 5 jam jugak lepak kat situ padahal masing-masing esoknya nak keje plus aku pun nak gerak balik Johor. Gila betul hahaha. Macam-macam cerita keluar. Biasanya memang macam ni kalau gather, and sape tak datang kena kutuk ,tu konsepnya.kah kah kah

*Event Futsal gathering bakal kembali semula. Perancangan dalam bulan Mac.InsyaAllah.

SELAMAT PENGANTIN BARU SHUK!

No comments:

Post a Comment