Pages

Thursday, October 25, 2012

FASA YANG MELETIHKAN



Apa yang aku expect bila dah nak habis final semester ini ialah. "Ohh dah siap AR(Kajian Tindakan) mesti rileks2 ni." Ternyata jangkauan aku meleset. Lepas dah siap AR, dah bentang dah..nak kena tunggu approval dulu dari lecturer. Oh ya, approval yang diberikan masih belum tiba. Baru-baru ini aku dah hantar draf ke-3 sedangkan kawan-kawan lain berpusu-pusu ke ibu kota untuk menjilid AR mereka. Kelas aku ni baru nak terkedek-kedek buat lagi draf ke-3. Improvement yang aku kena buat dari draf ke-2 ialah justify certain pages yang aku termiss, tukar font muka surat dan buang certain lining dalam jadual aku. Kena print semula jugak 65 page warggghhhh. Thinking about it just make me really tired. Bukan apa, memang susah nak grad ni. Cuma harapan aku, permudahkanlah kerja kami. Bukan itu sahaja student kat sini kena hadap, aktiviti IPG lagi, KISSM (Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia), final exam dan temuduga SPP. Semua tu kena handle dalam tempoh 2 bulan last ni.

Banyak juga aktiviti last sem 8 yang kena drop, sebab memang perancangannya tidak disangka jadual kami di hujung-hujung semester sepadat ini. Kursus, kursus, taklimat, aktiviti, taklimat. Selasa baru ini, aku baru sahaja habiskan exam KISSM. Jika tak lulus, tak sah jawatan. Wah. Memang menduga. Taklimat SPP nanti lagilah, tak lepas tak boleh posting. Nasib baik kelas kurang, tapi aktivitinya terlalu banyak. So nak fokus satu-satu tu jadi penat untuk memikirkannya. Harap aku dapat habiskan sem ni dengan baik, AR dapat jilid sebelum habis dan paling penting nak spend time dengan kawan-kawan. 5 tahun setengah bersama, ni 2 minggu last untuk kami tempuh bersama. Last hurdle. :(

No comments:

Post a Comment