Pages

Saturday, October 20, 2012

A day to remember.(Kuantan Trip)

Parking Hotel

Finally..setelah beberapa tahun di IPG Afzan, masuk ke semester akhir. Melihatkan rakan-rakan dari unit lain boleh kata every year buat trip, kami pun akhirnya buat juga. Trip ke Kuantan Yeah! Trip selama 3 hari 2 malam ini dirancang bersama-sama bagi menyambut tahun dan semester akhir kami di sini, di samping kelas kami memang tak pernah buat trip. Paling jauh pun berbuka puasa bersama di Pahang Club (Restoran terkenal di daerah Lipis)..hahaha. Trip ini pada mulanya rahsia tapi akhirnya kantoi jua dengan budak2 lain. Sebab apa rahsia? Maybe sebab kami nak biarkan perjalanan lancar tanpa kawan2 lain membahan kami sebelum pergi lagi.hehe. Sebelum sampai hotel kami sempat la berjalan melalui daerah-daerah di Pahang ni macam Jengka dan Maran, serta dapat la melihat Stadium Darul Makmur, tuan rukmah SUKMA baru-baru ni :)
Stadium Boh!

Trip kami ni asalnya BBQ je, tapi dipanjangkan jadi satu percutian bersama. Kami dengan bantuan salah seorang rakan kami di Kuantan telahpun menempah hotel di Pantai Balok (Muara Beach Resort) dengan harga yang agak berpatutan dan memang betul-betul depan pantai. So memang lepak dapat rasa la angin pantai bertiup di muka. Nice View. Sampai sahaja aku dan beberapa rakan lelaki melakukan upacara terjunan bebas di dalam swimming pool kecil. Aku dan beberapa rakan memang pantang nampak kolam ni. Hahahah. Takpelah, release tension buat kajian tindakan.

Gimrama Kolam Renang


Hari kedua bermula agak relaks. Kami habiskan masa dengan menikmati air laut, tak cukup mandi laut swimming pool pulak. Then kami pergi makan and terus bergerak ke rumah rakan di Kuantan tu sebab kami ambil barang persiapan untuk BBQ malam tu. Aku seperti biasa bermain dengan api, setia duduk di tepi bara. Taktau memang minat pelik, tapi dari kecik aku suka membakar. Agak bahaya kan?hahaha. Syok gak bakar ayam. Kenyang dek bau dia je. Tapi aku tak tipu, aku makan jugak lepas tu.Haha. Selain itu ada jugak acara tukar hadiah dan ucapan ringkas. Esok tu (Ahad) kami pun bergerak pulang. Even penat dan sunburn all and all memang satu pengalaman yang menyeronokkan. :)

Aye Bako
Acara air masin

Acara melontar penyu
Terjunan Bebas yang menyakitkan hati ramai pihak hahahha
Makan besau
Yeah!Unforgettable :)

No comments:

Post a Comment