Pages

Friday, August 24, 2012

Puzzling character.

Dalam hidup kita, mesti kita ada banyak benda yang kita tak tahu, tapi at least kita mesti nak tahu. For instance benda yang membabitkan ahli keluarga kita sendiri. Sebenarnya aku sampai hari ini tertanya-tanya identiti datuk aku sendiri atau bapa kepada arwah abah aku. Juga sudah meninggal dunia ketika abahku masih bersekolah. So aku memang tak wujud lagi masa tu dan tak tahu langsung. Nenek aku pulak meninggal ketika umurku dua tahun, so memang aku tak tahu la rupanya melainkan gambar. Tapi datuk aku pulak memang takde pun gambarnya so memang agak misteri untuk aku untuk mengetahui peribadinya. Mak aku tak pernah jumpa, abah aku dulu pulak lagi lah. Memang seorang yang agak perahsia. Susah dia nak cerita hal peribadinya. So hari ini aku dapat 1 piece of puzzle dalam misi aku untuk menggambarkan how my grandfather actually is...roughly.

Semalam baru aku kata tak beraya ke mana-mana kan. . Hari ini, akhirnya aku beraya jua ke rumah makcik aku yang juga menetap di sebuah kampung di Segamat. After beraya di rumahnya, kami berkunjung ke rumah sebelah, rumah pakcik kepada emak aku atau nama glamernya Tok Itam atau Grandpa Black.kah kah kah jangan bagi tau dia pulak, mampus dia hambat aku nanti. Dia point out tiba-tiba figure out pasal figure arwah abah aku kecil, tapi aku agak besar. Dia kata sebijik macam atuk aku. Wah, another info. Dia orang lama di Segamat. And luckily dia kenal datuk aku.So sikit-sikit aku tahu yang dia kenal datuk aku, seorang lorry driver, berbadan tegap dan besar, pandai bertukang. Wah, tak sia-sia aku berkunjung ke rumah Grandpa Black. hehe

Adakah dia pemandu Optimus..hahahaha.Andaian imaginasi karut.

#Seorang cucu yang optimis. Boleh buat movie kalau nak cari satu-satu detail pasal Tok Berahim aku ni. Maybe boleh gunakan Christian Bale untuk melakonkan watak 'Nour Shavix' dan Ian Mckellen sebagai 'Grandpa Abraham'. haha

No comments:

Post a Comment